انالیز تیم صنعت نفت ابادان تا هفته14
نوشته شده توسط : alireza
 
 
اختصاصی استقلالی - حریف استقلال کیست ؟

استقلال در ایستگاه چهاردهم به مصاف تیم خوزستانی نفت آبادان می رود . تیمی که تاکنون بازی های قابل قبولی ارایه داده است .

تصمیم گرفتم تا گزارشی مبسوط همراه آمار لازم از حریف آبادانی برای دوستداران فوتبال تهیه کنم . در این گزارش که زمان نسبتا زیادی از من گرفت امیدوارم مفید فایده واقع شود و رضایت خاطر خوانندگان فراهم گردد .

تیم نفت آبادان هم اکنون با 6 برد یک مساوی 6 باخت 16 زده – 15 خورده 19 امتیاز جایگاه ششم جدول هجده تیمی را در اختیار دارد . به عبارتی در یک سوم بالایی جدول حضور دارد که با توجه به دشواری مسابقات جایگاه مطلوبی است .

در این بین این تیم با کسب 4 برد 1 باخت 1 مساوی در خانه یعنی 13 امتیاز 68.42 درصد امتیازات خانگی را تصاحب کرده است .

آشنایی با نفرات :

بازی قبل با پیکان :

آخرین ترکیب اصلی :

حسن هوری – فرهاد آل خمیس – شعبان اسدی – امید شریفی نسب – حسین بغلانی – روح اله عرب –عباس مرداسی – محمد رضا حمدی اصل – رسول نوید کیا – علی ممبینی – محمد رضا ذوالفنون .

در آن بازی تیم نفت به اذعان مربی خود در یک بازی که زیبایی های فوتبال را به همراه نداشت با تک گلی که در دقیقه 58 دریافت کرد در تهران بازی را واگذار کرد .

از دیگر بازیکنان نفت آبادان لئون پاچاجیان که در مورد اوعنوان شده است ، بعد از رهایی از مصدومیت به بازی با استقلال می رسد .

نکته جالب در مورد وی این است که این بازیکن در سایت ویکی پدیا به عنوان ده بازیکن مشهور تاریخ باشگاه صنعت نفت آبادان قرار گرفته است

بهترین گلزنان تا کنون :

روح اله عرب 5

امید شریفی نسب 4

رسول نوید کیا 3

امید گلزنی این تیم به روح اله عرب است که عنوان بهترین گلزن نفتی ها را یدک می کشد . فرهاد آل خمیس قدرت سرزنی مناسبی دارد . حسن هوری بر اساس آخرین آمار نظرسنجی منتشر شده سایت باشگاه نفت در بازی با پیکان که منجر به باخت این تیم شد جزو دو بازیکن خوب نفت عنوان شده ضمن آنکه وی ریسک پذیری خاص خود را دارد و در مواقعی که تیم نفت بازنده است مخصوصا در اواخر بازی به سوی دروازه حریف حمله می کند ! گویا سرمربی برزیلی او را از این کار نهی نکرده است . البته قبل از این نیز از او این صحنه ها را دیده بودیم . در آن نظرسنجی تا قبل از نوشتن این گزارش محمد رضا حمدی اصل بالاتر از هوری در جایگاه نخست و شریفی نسب در جایگاه سوم قرار داشت .

امید شریفی نسب بازیکن کهنه کار و شناخته شده نفت آبادان است که بعضی مواقع وی در روی آوردن به جنگ های روانی نیز دیده شده است . رسول نوید کیا برادر محرم نیز از جمله بازیکنان خوب این تیم است .

محمد رضا ذوالفنون نیز که در برخی موارد توانایی ارسال های خوبی روی دروازه دارد ؛ به احتمال زیاد در ترکیب اصلی این تیم مقابل استقلال بازی خواهد کرد .

نفت آبادان با توجه به آمار در بازی های خانگی تیم خطرناکی نشان داده است ولی در بازی با پرسپولیس که شخصا آن را به صورت کامل نگاه کردم بسیار بی نظم بازی کرد و اگر همان بازی را در مقابل استقلال به نمایش بگذارد قطعا با شکست سنگین تری مواجه خواهد شد .

به اعتقاد من استقلال در مقابل راه آهن آن هم بهترین تیم تاریخ راه آهن بسیار منطقی و خوب بازی کرد هماهنگی و آرامشی که تا اینجا حاشیه سازی های فراوان خارجی روی آن اثری نداشته است .

شعار استقلالی ها می تواند این باشد که ما برد می خواهیم و آن را با دقت و تلاش بدست می آوریم .

نکته دیگر در تیم نفت دامنه ی گلزنی آن است که بین بازه ی صفر و دو گل در نوسان است ؛ به عبارتی نفت هیچ وقت بیش از دو گل به ثمر نرسانده است . ( نمودار شماره ی یک ) از سوی دیگر نفت هیچ وقت در این سیزده هفته از مکان هفتم جدول پایین تر نیامده ( نمودار شماره ی دو ) که بیشتر مدیون امتیازات خانگی می باشد برای همین این تیم در خانه و جلوی تماشاگرانش چشم به امتیاز خانگی دارد .





* در محور افقی هر دو نمودار شماره ی بازی های هفتگی و در محور عمودی نمودار اول تعداد گل های نفت آبادان و در محور عمودی نمودار دومی رتبه تیم نفت آبادان به نمایش آمده است .

نفت در این سیزده هفته فقط یک مساوی داشته است و نشان می دهد که تفکر برزیلی سرمربی در میدان سبز با شعار یا برد یا باخت تجلی پیدا کرده است . احتمال دیدن یک بازی سه امتیازی در پنجشنبه زیاد است چون گویا کاسیمیرو اگرتوانایی برنده شدن نداشته باشد ، باخت را به تساوی ترجیح می دهد ! بیشترین گلی که نفت در یک بازی دریافت کرده 3 گل بوده است که تنها در تبریز مقابل شهرداری این شهر دریافت کرده است .

در بازی های خانگی هم تنها فولاد خوزستان توانسته است 2 گل وارد دروازه این تیم کند .

بهترین نتیجه این تیم پیروزی خانگی برابر ذوب آهن صدر نشین فعلی است که با حساب 2 بر یک انجامید .

بعد از این بازی شاید به برد 2 بر صفر مقابل راه آهن در هفته سوم در تهران می توان ( در روز هایی که راه آهن نتایج خوبی نگر) اشاره کرد .

بد ترین نتیجه : باخت دو بر صفر مقابل مس کرمان در شهر کرمان .

توصیه به کادر فنی استقلال :

با توجه به اینکه از 16 گل زده 12 گل را آقایان روح اله عرب – امید شریفی نسب – رسول نوید کیا به ثمر رسیده اند بدون تردید مهار و خنثی سازی این بازیکنان توسط کادر فنی و بازیکنان استقلال تیم نفت آبادان را در گلزنی فلج خواهد کرد .

عنصری که به اعتقاد من این روز ها در استقلال شکوفایی آن را مشاهده می کنیم هماهنگی در خط میانی است به خصوص آمادگی جباری این هماهنگی را بیشتر خواهد کرد . و این پیشنهاد دیگری است به کادر فنی که مانند راه آهن رو به بازی زمینی و طراحی حملات از میانه زمین با پاس های کوتاه بیاورند چون مربیان و بازیکنان در بازی قبلی اثبات کردند ابزار و توانایی این کار را در اختیار دارند .


بررسی زمانی گل های نفت آبادان : ( در نمودار ببینید )


در بررسی زمانی گل هایی که نفت آبادان زده است به نتایج جالبی می رسیم و آن این است که این تیم در لحظات 15 دقیقه ابتدایی هر دو نیمه کمترین میزان گل زده را داشته است ( فقط دو گل در این لحظات زده است )

می توان گفت که شاید به ارزیابی مربی از تیم مقابل مربوط می شود ولی این زیاد نمی تواند درست باشد زیرا در پانزده دقیقه شروع نیمه دوم قطعا حریف ارزیابی شده است . تصور من بر این است که این تیم آبادانی توانایی سازماندهی حملات خود را در لحظات آغازین بازی کمتر دارد که در همین لحظات هم می توان استفاده کرد و با حملات با برنامه نظم تیمی نفت را مختل کرد و حتی به گل رسید .

کما اینکه نفت یک سوم گل های دریافتی ( پنج گل ) را در همین دقایق از بازی دریافت کرده است .

اما بر عکس در دقایق پایانی هر دو نیمه بیشتر گل هایش را زده است . ( هفت گل )

و در نیم ساعت بعد از 15 دقیقه اول نیمه اول – 7 گل

و در نیم ساعت بعد از 15 دقیقه اول نیمه دوم – 7 گل

و جالب اینجاست که در دقیقه 93 دو بار تا کنون موفق به گلزنی شده اند و ثابت کرده اند که فوتبال بیش از 90 دقیقه است . بنابراین هیچ تیمی جلوی نفت نباید بعد از رسیدن گل از ریتم اصلی بازی خود خارج شود که عواقب سنگینی ممکن است داشته باشد !

کاری که نفت با ذوب آهن انجام داد ذوب آهن که در دقیقه 10 به گل رسیده بود در دقایق 40 و 68 با دریافت دو گل دست خالی به اصفهان برگشت . نکته آخر اینکه آمار گلزنی نفت در نیمه اول 50 درصد و در نیمه دوم هم 50 درصد بوده است !

گل های خورده :

تیم نفت میان دقایق 15 تا 30 بهترین عملکرد را داشته و گلی دریافت نکرده است .

در نیم ساعت پایانی یعنی در دقایق 60 تا 90 هشت بار دروازه اش باز شده است . یعنی 53.33 درصد گل های خورده که آمار بالایی است و شاید نشان از نداشتن آمادگی بدنی لازم برای یک بازی کامل می باشد . که حریفان با قدرت بدنی لازم می توانند از این دقایق نهایت سود را ببرند . تیم نفت در نیمه اول یک سوم گل های خورده اش را دریافت کرده است .

سخنی کوتاه در مورد هواداران نفت : گویا گنجایش استادیوم تختی آبادان 22000 نفر است و در خبر ها داشتیم تدارک برای 20000 تماشاچیان نفت آبادان دیده شده است از طرفی کانون هواداران نفت در این چند روز سعی در پیشگیری از ایجاد محیط نامناسب در ورزشگاه گرفته است که با توجه به محرومیت ها و تعلیق ها و فرهنگ سازی هایی که حتما صورت گرفته است بعید به نظر می رسد که هواداران خوب و خونگرم آبادانی مشکلی را از طرف تماشاگر نما ها شاهد باشند و خودشان قطعا استادیوم را اداره خواهند کرد . از آنجا که مدیر سایت هواداران نفت هم دعوت کرده است که جایگاه کنار تیم میهمان محل جمع شدن اعضای سایت متبوعشان باشد امیدوارم مشکلی ایجاد نشود و هواداران آبی دوست که در خوزستان فراوانند حداقل در سطح همان دو هزار نفر هم با پذیرایی مناسب مواجه شوند و همه در کنار هم از دیدن یک بازی خوب لذت ببرند .

به امید استفاده لازم از مطالب نوشته شده و به عنوان یک طرفدار استقلال آرزوی یک بازی جوانمردانه را دارم یک بازی که زیبایی های جذاب ترین ورزش جهان را به تصویر بکشد و درخواست می کنم که حقوق سایت و نویسنده رعایت گردد .




:: موضوعات مرتبط: مطالب فنی لیگ , ,
:: بازدید از این مطلب : 854
|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : 13 آبان 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: